lørdag 20. mars 2010

Tøfler.

Disse tøflene laget jeg i fjor sommer som en bidrag til Garncupen vi hadde på Dinhobby www.dinhobby.no/forum Oppgaven lød å bruke min. 12 perler eller 3 knapper. Jeg ga tøflene i bursdagsgave til en veninde, og hun ble kjempeglad, og har brukt tøflene mye, og nå er det helt utslitte så da måtte jeg jo strikke nye. Moro når ting man lager blir brut så mye at det blir utslitt.
De nye tøflene ble ikke helt så forseggjorte, og er strikket i rester.
Faktaboksen:
  • Modell: Oppskrift fra Boka: "Strikk og tov" av Gerd Fjelanger.
  • Garn: Det grønne er Mor Åse og det grå er PeerGynt fra Sandnes Garn
  • Pinne: strømpepinner nr. 4
  • Forbruk: ca. 70 gr
  • Bemerkninger: Tovet på 60 gr.
  • Hot or not: Litt trått å strikke, men de ble tatt i mot med kysshånd, og min veninde sier at det er de beste tøflene hun har hatt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails