lørdag 24. september 2011

Sokker

I det siste har jeg strikket en del sokker, jeg har egentlig aldri likt å strikke sokker, for jeg har ikke klart å få hælen pen. Men jeg har funnet en oppskrift, som jeg får til. Det er raggsokkeoppskriften i "Strikkeboka" av Gerd Fjellanger se her: www.opheliasstrikkeblogg.blogspot.com/2010/03/ny-strikkebok.html og den oppskriften er alle sokkene min strikket etter.
Faktaboksen
  • Modell: Raggsokker str. dame
  • Garn: Treskogarn fra Sandnes Garn
  • Mengde: 117 g
  • Pinner: strømpepinne nr. 3,5
  • Endringer: ingen
Faktaboksen
  • Modell: restesokk i damestr.
  • Garn: Det brune erFortissima socka fra Schoeller Stahl, det melerte er Opal, og det grå er Sisu fra Sandnes Garn.
  • Mengde: 62 g.
  • Pinner: strømpepinner nr. 3
  • Endringer: endret til pinner nr. 3 og så la jeg opp 54 masker i stedet for 52
Faktaboksen
  • Modell: vanlig og halvsokk i damestr.
  • Garn: Håndfarget Opal
  • Mengde: til begge parene gikk der 94 g.
  • Pinner: strømpepinne nr. 3
  • Endringer: endret pinnestørrelse og la opp 54 masker

Faktaboksen
  • Modell: blå barnesokk
  • Garn: Labbetuss fra Europris
  • Mengde: 63 g -har strikket 2 par-
  • Pinner: strømpepinner nr. 3
  • Endringer: Har gått ned på pinnestørrelse.
  • Modell: Barnerestesokk
  • Garn: skaftet er raggegarn fra Rema, foten er treskogarn fra Sandnes og strikene er noe superwash, jeg hadde liggende.
  • Mengde: har ikke veid
  • Pinner: strømpepinner nr. 3,5
  • Endringer: strikket foten lengere enn oppskriften tilsa.

2 kommentarer:

  1. Sikke en masse dejlige stroemper. Jeg er kun paa aarets par nr to (hrmmm). Proever den nye teknik med at strikke to sokker paa to rundpinde, men det ligger altsaa endnu ikke i fingrene, saa foreloebigt ligger de bare i kurven og venter hihi.

    SvarSlett
  2. wow! Så flink du har vært! :-)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails