lørdag 20. mars 2010

Brødkurv.

Denne brødkurven har vært underveis lenge. Den var en gave til broren min, og han fikk den 5 måneder for sent. Selve kurven er strikket og tovet, og så har jeg sydd et for, i svart linstoff, som jeg har satt fast med trykknapper.
Faktaboksen:
  • Modell: jeg har gått ut i fra en kurv i boka: Strikk og tov av Gerd Fjellanger, men har laget den større.
  • Garn: Mor Åse ullgarn -dobbelt-
  • Pinne: rundpinne 60 cm og strømpepinner nr. 4
  • Garnforbruk: ca. 300 gr.
  • Bemerkninger: Inntagningen til bunnen ble ikke som jeg hadde tenkt, den ble spis, og jeg måtte derfor klippe og sy, så bunnen ble rett.
  • Hot or not: resultatet ble vel ikke så verst, men jeg kommer ikke til å strikke flere sånne, for den var pyton å strikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails