fredag 15. april 2011

Småting.

Jeg har strikket et par sokker og et sett dukketøy.
Faktaboksen:
  • Oppskrift: Phi-sokker av Wenche Bjønness, fås kanskje kjøpt hos www.hobbybutikken.no
  • Garn: Sterk fra Du Store Alpakka
  • Pinne: strømpepinner nr. 3
  • Mengde: 85 g. til str. 40 i sko
  • Endringer: Jeg strikket min egen hel- og tå-felling, for det er den eneste jeg greier ;o)
  • Hot or Not: Sokkene er gode, men garnet tover mye i bruk :o(
Faktaboksen:
  • Oppskrift: Den var i et tillegg til Hendes Verden for et par år siden med oppskrifter til Build-a-bear og Babyborn.
  • Garn: Det blå er Baby bomull fra Gjesdal og det hvite er Mini-duett fra Sandnes, alt sammen rester fra tidligere projekter.
  • Pinne: runnpinne nr. 2,5 og heklenål nr. 2,5
  • Mengde: Jeg veide ikke, men i oppskriften sto der 100g. hvitt og jeg brukte under 50g, og noe mindre av det blå.
  • Endringer: ikke noen serlig endringer, jeg er ikke flink til hekling, så hatten er sikkert ikke helt etter oppskriften, men jeg synes den ble grei.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails