mandag 5. april 2010

Skjærtorsdagshandel.

På skjærtorsdag kørte vi som vanlig en tur til Sverige. Vi kjøre ikke til Strømstad eller Svinesund. Så denne gangen kjørte vi til Nössemark, og helt utroligt nok, så kjørte fergen over Stora Lee, der var forsatt mye is, men man har sikkert kjørt fergen hele vinteren for å holde åpent. Vi forsatte videre på andre side, målet var Årjäng, så vi (jeg kjørte for en gangs skyld) kjørte mot Lennertsfors, dette var en grusvei igjennom skogen, etter en lang stund kom vi til Lennartsfors (der hvor Toppen Bech beøskte herregården i går i Herskapelig), et koseligt lite sted, og som gubben sa, her skal vi prøve å kjøre igjen til sommeren, for her er sikkert pent, og så skal jeg huske og ta noen bilder. Etter hvert kom vi ut på veien til Årjäng, og helt inn til byen. Etter litt mat på restauranten som ligger ved rundkjøringen (uhm.. god mat), så gikk gubben på Systembolaget, og jeg gikk i håndarbeidsbutikken på den andre siden av gaten. Her traf jeg på en koselig gammel dame, som elsker å prate. Jeg viste om at hun har noe flott marc. bomuldsgarn, og det fant jeg. Det er veldig flott til grytekluter. Så jeg kjøpte 3 store fed 1 hvit, 1 lysegrå og 1 mørkegrå (ikke svart som på bildet), og det var ikke dyrt. 200g koster for hvit 50 skr og for det som er farget 60 skr. Og så kjøpte jeg 2 nøster blå, og 2 nøster burgunder, som er litt tyndere til å strikke duk av, de kostet 22 skr pr. nøste. Jeg kjøpte også 2 meter med blonde til kort.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails