Her vil jeg med ujevne mellomrom legge ut, det jeg lager av håndarbeide og kort.
søndag 26. september 2010
Så tråkig.
Jeg driver og strikker på et babyteppe, og skal snart være ferdig, og om fredags kvelden øynet jeg muligheten for å bli ferdig, men så bare 1 rille og en fellekant fra å være ferdig, så gikk jeg tom for garn :o(
Og så lurer jeg på om noen har en rest Sandnes mini duett liggende i farge 1002 -som er naturhvitt/kremfarget-, som jeg kunne fått kjøpt, ellers må jeg kjøpe et nytt nøste på tirsdag, men det er jo ikke så mye jeg trenger.
søndag 19. september 2010
Kort.
Da jeg igjen laget et kort. Denne gang et kort til min bror, jeg synes det er vanskeligt å lage kort til voksne menn. Men har prøvd. Stempeltrykket har jeg fått, men er ganske sikker på at det er Penny Black, og der var stemplet på glossy, og jeg har fargelagt med LePlume. Ellers har brukt to slag dekorpapir fra Paper Pattern, og ellers pyntet med en blonde og litt maskuline hjørnetrykk fra DinHobby (hvis jeg ikke husker feil) og tekststemplet er fra Kort I Hodet.
lørdag 18. september 2010
Dyrsku'n i Seljord
søndag 22. august 2010
Nytt kort.
torsdag 19. august 2010
Nytt sitteunderlag.
Faktaboksen:
- Oppskrift: samme som tidligere, la opp 80 masker med dobbelt garn, gult gikk igjen på hverpinne, og så strikket jeg en rille skiftevis med grønn, blå og beige. Jeg heklet en rekke med fastmasker rundt før jeg tilslutt tovet det.
- Garn: rester fra de foregående sitteunderlag, 3 nøster gult PT4, 1 nøste blått og 1 nøste grønt Karisma, og 1 nøste beige PT2.
- Pinne: heklenål nr. 6 og hurtigstrikkere nr. 7 -og nå gikk den ene hurtigstrikkeren min i stykker, så heretter må jeg strikke sitteunderlag på pinne 6,5-
- Forbruk: ca. 300 g.
- Hot or not: sånne sitteunderlag er veldig kjekke på den årstiden som nærmer seg, så man ikke blir kald i rumpa.
fredag 30. juli 2010
Tøfler.
Faktaboksen:
- Oppskrift: fra boka "Strikk og Tov" av Gerd Fjellanger.
- Garn: fra lageret. Det grå er noe kampanje garn, sikkert kjøpt på Rema, og det røde er Mor Åse også fra Rema.
- Pinne: nr. 5
- Forbruk: 73 gram
- Hot Or Not: Vet at mottakeren synes dem er hotte, dem er litt kjedelige å strikke, men en grei måte å få brukt av garnlageret.
Tunika.
Da kan jeg endelig legge ut bilde av tunikaen jeg strikket til min svigerinde til bursdagens hennes.
Faktaboksen:
- Oppskrift: Fra Sandnes Garn, heftet: Tema 18 ung/voksen -ung mix-
- Garn: Alfa fra Sandnes Garn
- Pinne: Rundpinne nr. 7
- Forbruk: ca. 525 g.
- Endringer: Tror ikke jeg gjorde noen endringer.
- Hot or Not: Håper på at den blir hot hos mottakeren. Den var veldig grei å strikke, enkelt mønster, som var enkelt å huske, og på pinne nr. 7 gikk det fort å strikke.
Abonner på:
Innlegg (Atom)